2010. október 5., kedd

Irany Portugalia!

A Pontus Iuventae alapitvany altal meghirdetett palyazatra jelentkezve kijutottam egy ifjusagi csereprogramra (18-30ev kozt) Portugaliaba :)

Egy kicsit az elozmenyekrol:
kb 1 oraval a palyazat hatarideje elott jutott eszembe, hogy hoppa, ejfelig van a hatarido. Ugyhogy megirtam a palyazatomat, majd 2nap mulva, csutortokon mar az interjun ultem. A program nyelve angol, azonban az angol nyelvu palyazat utan a legnagyobb megdobbenesemre az interju magyarul volt :). Par nappal kesobbre, hetfo-keddre igertek eredmenyt, hogy megis ki mehet. Nem ereztem azt az interju utan, hogy tul jol sikerult, ugyhogy picit le is mondgam rola, arra gondolvan, hogy 'azert hatha megis mehetek'... Annyit tudtam, hogy 15en palyaztunk az 5helyre, azt mar csak utolag tudtam meg, hogy csak 7en mentunk el szemelyesen...Azon a bizonyos hetfon ejfel korul meg ebren voltam, akkor ertem haza valahonnan, Ricsi mar aludt, en meg valamiert letoltottem a leveleimet, es boldogan olvastam, hogy negyed oraval korabban irt Bea (a csapatvezetonk), hogy bekerultem es mehetek Portugaliaba! :) Mar nagyon vagytam vissza az Erasmusos felevem utan, mert nagyon jo emlekeim vannak...

Jobb hijan csak fekudtem ejjel mosollyal az arcomon, mert megse illik az alvo embereket felebreszteni...de orultem:) Muszaj volt reggelig varnom az elujsagolassal. Ricsi is nagyon orult, tamogatta, hogy megyek. Habar o csak kicsit kesobb dobbent ra, hogy most 'csak egy hetrol' van szo es nem honapokrol, de azert remelem nem banja hogy csak egy het es nem honapok ismet :p

Tudni kell, hogy ezek a programok Europai Unios tamogatassal valosulnak meg, ami annyit jelent, hogy nekunk csupan az utazas 30szazalekat kellett fizetni, minden mast (utazas 70szazalaka, szallas, napi 3x etkezes) a fogado szervezet allja a bizonyos eu-s penzbol. A projecten 6orszagbol 6-6 fo vesz reszt: hollandok, nemetek, spanyolok, magyarok, olaszok es a portugal szervezok.

A repjegyet mindenkinek egyenileg kellett megvennie, es itt fizetik majd vissza a project vegen. Hat mit is mondjak...? Csak roviden, mert elegge bosszanto a szitu, talan maskor reszletezem: kb 15x probaltam megvenni a jegyet neten, nem sikerult. Masnap, masik kartyaval 2x probaltam, mar 5000ft-tal tobb volt (!), mire a 2.utan kiirta az oldal, hogy ugyanezekkel az adatokkal mar az elmult 24oraban probaltak es forduljak a a TAP emailes ugyfelszolgalatahoz. Ekkor irtam nekik egy napon belul a 2.levelemet (mert elotte irtam egyet h mi az h nem lehet hitelkartyaval fizetni), hogy mi a helyzet es help. Semmi valasz azota se, pedig ket hete volt. Na, egy perc mulva megerkezett a visszaigazolo email, a booking numberrel az aznapi elso foglalas alapjan. Szuper, akkor egy csomo bonyodalom utan vegre megvan a jegyem! Gondoltam en... Masfel hettel kesobb indulas elott kinyomtattam a levelet, mert itt le kell adnom, pedig maskor csak a booking numbert irom fel..es mentem a repterre.

Becsekkolas: holgy tunodve nezegeti a monitort.. Kerdem mi a gond? Nem talalja a nevem az utaslistan. Na nee, ilyen nincs.. De van. Az, hogy van booking number az emailben az nem azt jelenti h megvan a jegy, mert nincs rajta ticket number! Majd a 3oldalas email 2.oldalanak kozepen mutat egy 3soros halvanyzold uzenetet, melyben az allt, hogy a tranzakcio nem jott letre es nem ervenyes a foglalasom. Bevallom, nem olvastam el az egesz levelet es nem jutott eszembe, hogy ha kikuldenek egy visszaigazolo emailt akkor nincs mogotte valos jegy.. Egyreszt ezt miert nem piros nagybetukkel a level elejere irjak, masreszt meg mi tortenik, ha irok nekik?! Mert eddigi tapasztalatokbol itelve ugyse valaszolnak... Eddigi pozitiv tapasztalatim a TAPpal szemben eleg erosen atvaltoztak negativva. Hosszas kartyas fizetes-kp felvetel-masoktol kolcsonkeres utan sikerult 15perccel a becsekk lezarasa elott sikerult jegyhez jutnom meg 5ezerrel dragabban, mint 2.alkalommal, kvazi az elso probalkozashoz kepest 10000fttal (!) volt dragabb...orultem neki. Majdnem vissza kellett hivni Ricsit a repterre v apanak szolni, hogy jojjon ki 20perc alatt-ami kicsit irrealis... Nem lehetett a repteren a kartyas fizetest kombinalni a keszpenzessel, vagy ez vagy az. Tobb penzt kivenni mar nem tudtam a kartyam napi limitje miatt, ugyanezert nem tudtam kartyaval kifizetni helyben. (Es ezert nem tudta a tap online levenni a penzt.) ugyhogy a csapatunk 2tagjaval 3an osszedobtuk a penzt az utolso pillanatban. Megegyszer koszi! Mar ugy voltam, hogy majd akkor masnap utanuk megyek..de megoldottuk. Ugyanakkor szerencsem is volt, hogy hasonlo aron volt meg jegy a gepre.

Ezutan becsekk mar okes, szeku fele menet eszembe jutott, hogy a repterre menet vett fel literes innivalom meg kibontatlanul all. Na a szekuig levo ures 30meteren kb egyben leguritottam a sort...akarom mondani zold teat:) Gondoltam mar minden rendben, erre meg a szeku is becsipog, pedig meg az apropenzt is kitettem. Sose csipogott be semmi, most motozas 2percig es kiderult, hogy csak a farmerom gombja es a melltartokapocs volt csupan. Bent a varoban mar minden okes volt, de meg egy fel ora volt, mig lenyugodtam... Kisse felzaklattak az esemenyek, mert az emlitettek kozul meg egyik sem volt velem repteren, most meg egyszerre minden: nincs jegyem-nehezen birtam megvenni/kifizetni banki dolgok miatt, szeku elott sok az innivalom, becsipog a szeku...jajj.

De aztan kis kesessel, de rendben idertunk. Repcsin egy csapat portugal szanaszet szorva nem volt kellemes tarsasag, mert kb vegig maszkaltak, zajongtak tekintet nelkul a pici babara, az idosekre vagy az almos Fannira:) Valo igaz, nyugos es faradt voltam, mert elozo napok intenzivitasa (pl. 24ora alatt lebonyolitott koltozes, tanfolyamok) es keves alvasa sokat kivettek belolem. A repterre jottek ertunk es elhoztak Oeirasba (ny-lisszaboni agglomeracio), ugyanis itt a kozpont a Forte de Catalazete, kozvetlen az oceanparton. Kb negyed 2re ertunk ide (magyar ido szerint negyed 3), gyors kipakolas, pizsi-fogmosas es alvas...ha el tudtam volna aludni. De a feloras repcsin alvas megtette a hatasat. Ugyhogy meg egy darabig fent voltam, ugy itteni negyed3kor sikerult elaludnom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése