2010. október 7., csütörtök

4.nap, szerda: EU parlament, hasgorcs, kisgyerekek es terdserules

Szerdan egy 'fantasztikus' feladattal kezdtunk, ahol az Europai Parlamentet szimulaltuk mind a 8 partjaval . Nos, mivel a politika olyan tavol all tolem, mint Mako Jeruzsalemtol, ezert nem igazan voltam motivalt. Habar probaltam figyelni, megvolt a sajat velemenyem es neha szavaztam is parton belul (akkor epp figyeltemJ), nem igazan nyerte el a tetszesemet ez a politikai szimulacio.

A jatek vegefele elkezdett gorcsolni a hasam az elozo esti habzsi-dozsitol. Ilyen legutobb ket eve a Campus fesztivalon volt. Mivel elozo este minden magyar es minden portugal inyencseget vegigettem-ittam, raadasul vacsi utan, annyira nem volt meglepo a dolog. De most mar legalabb tudom, hogy kb 14 ora alatt dolgozza fel a kajat a szervezetemJ. Akkor azt gondoltam, hogy kajat se akarok soha tobbet latni, es ma kihagyom az ebedet is, de mivel addig meg volt kb egy orank, bealudta ma fotelben a recepcion olvasas kozben, amitol jobban lettem, es vegul ebedeltem. Az ebed es a vacsi mindennap made by Federica, az olasz foszervezo lany. Csak a reggelit kapjuk a hosteltol.

Szerintem nincs ezzel semmi baj, csak furcsa, mint ahogy az is, hogy barmilyen jatekot jatszunk vagy valamilyen (uncsi) eloadas van, nem hasznalnak projektoros kivetitot a szervezok, habar ott van mellettuk. Azt csak a nemzeti estekhez es a filmvetiteshez hasznaljuk. Pedig annyira nem lett volna nehez dolog osszerakni egy ppt-t, es meg profinak nezne ki az egesz. Ha mar az egyetemen is ppt-s eloadasokat vagyunk kotelezoek tartani, akkor kicsit alapveto dolognak gondoltam.. A visszakerdezesek szamat i csokkentene, mivel el is tudjuk olvasni a lenyeget az elmondottaknak…stb.

Delutan elmentunk Estoril kornyekere egy sportpalyara. Ott Maria fogadott minket, aki 27 eve vezeti azt a kozpontot, amely a kulonbozo orszagokbol imigralt csaladok gyerekeit (illetve mostmar azok gyerekeit) segiti. A csaladok kulonbozo nemzetiseguek: brazilok, bissau-guineaiak (Afrika), romanok, ukranok stb. Azt mondta, hogy a csaladoknak nincs eleg penzuk, hogy tanitassak a gyerekuket (bar erre eleg sok pelda van), a szuloknek pedig dolgozniuk kell, igy nem tudnak a gyerekekre vigyazni napkozben.

Maria azzal segit, hogy van egy iskola, ahol mindennap onkentesek tanitjak ezeket a gyerkocoket, majd keso delutanig veluk vannak rogbi 'edzesen'. A (gyerekkori) mindennapi mozgas fontossagat hangsulyozta, amivel maximalisan egyetertek. Volt egy korabbi feladat, ahol a 'sajat logonkat' kellett lerajzolni es en egy csupa zold karikakbol allo olimpiai otkarikat rajzoltam a zold olimpia es a mindennapi mozgas fontossaganak jegyeben. Szoval a szulok igy tudnak dolgozni, amelybol ugy-ahogy el tudjak tartani a csaladjukat.

De tegnap a lenyeg az volt, hogy mi bealltunk az 'edzesre' az 5-7 eves kisgyerekekhez, akiknek mar ennyi idosen is letelemuk a napi mozgas. Habar ennyi idos korban inkabb nevenem 'ismerkedjunk a labdaval'- feladatoknak. Nagyon edes kis gyerkekek voltak, kicsi afrofonatokkal, copfokkal, loknikkal es nagyon orultek nekunk J. Volt parosfogo (azaz egy gyerek es egy felnott onkentes, azaz mi egy parban) es meg tobb masik hasonlo feladat. Azonban az elobbihez kapcsolodik egy –remelem- kisebb serules is.

Es a szenvedo alany sajna en voltam. A paromat, Joaot megprobaltam lenduletbol felkapni es megmenteni, hogy ne kapja el a fogo, de ezzel a lendulettel egy jo nagyot estem: a jobb terdemre azzal a plusz 20 kg-val a kezemben. Szerencsere a kissracnak semmi dolga nem akadt (ja, nem ez MicimackoJ), szoval semmi baja nem akadt, az en terdrem viszont annal jobban fajt. Rogton ra egy hideg dobozos Coca-Cola Federicotol, majd a szallason Helga Voltaren gelje, es ejszakara vizes borogatas 2 szaraz 'dunszttal' korulotte, hadd ne legyen minden csupa víz. Nem annyira veszes, de csak santitva tudok menni, ha fajdalommentesseget szeretnek. A jobb terdem csontjanak/patellajank jobb also felet utottem be, ami erintesre is faj. Hetfore ugyis van kontroll idopontom a hatserulesem miatt Szutrely dokihoz a Sportkorhazba, majd megkerem, hogy a terdemre is mondja, hogy pihentessem es kenegessem. Bucsuzoul a kicsik szaladtak mindenkihez olelgetni egymast J. Hannus jutott eszmbe roluk, mert kb az o korosztalya volt, es o is pont ugyanilyen kis szaladgalos-szerteszet lanyka, mint akik itt voltak J.

Updating: reggelre egesz jo lett a terdem a hetoras ejjeli borogatas utan. A jaras meg nehez, de sokkal jobb. Viszont csak az emeletes agy tetejerol leszallva vettem eszre, hogy ejjel meglatogatott egy franko vadligorcs is, amire ezek szerint nem ebredtem fel, igy most (este) is erzem, mert nem tudtam azonnal tenni ellene ejjel….

Este spanyol es nemet est. Huu, mar faradt voltam, de azert megadtam nekik a tiszteletet es nem mentem el menet kozben aludni, csak rogton utana. Persze mindent vegigkostolgattam, de csak modjaval, okulva az elozo napbol. Valami gyogynovenyes szesz (nem Jagermeister) egesz jot tett a gyomromnak J.

Míg a tobbiek ismet a beachen/pubban voltak, en gyogyitgattam a labamat es kipihentem a hasgorcsot. Es vegre ismet kialhattam magam a 7-9oras alvasokkal, csak olyan jo lenne, ha nem ebrednek fel minden ejjel az irritalo ekcemamra. A kremem rogton 'ott terem' es kenem, de akkor is jo lenne egyben ataludni az egesz ejszakat a 2perces megszakitas nelkul. Plane, hogy ideerkezeskor elhataroztam, hogy meggyogyitom azt is az ittletem alatt, mert ugye elvileg nem sok stressz er…(Otthon amugy mostansag nem ebredtem fel erre, csak itt kint…de most mindennap)

Mas: a nyakamon van valami allergia fele vagy hasonlo. Nem faj, nem viszket, csak a fel nyakam be van vorosodve.. Nem hinnem, hogy a Feny esszencia okozta volna, de ki tudja. Par cseppet tettem a csuklomra, majd finoman a nyakamra dorzsoltem, majd mire kiertem 1perc mulva a mosdoba, mar ott volt. Akkor sem fajt es azota sem. Korabban nem lattam, de lehet, hogy ott volt… Oke, hogy ez az olaj fenyerzekenyito (=ha napozas elott hasznalja valaki, akkor foltot hagy), de hat ez este volt! A csuklomon semmi piros, semmi erzekenyseg, de ha hazaertem, utanajarok es eltuntetem, mert nem ezt szeretnem szexepilnek J.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése