2010. szeptember 18., szombat

Első via ferrata utam!

Julius 1. Csutortok. Via ferrata.

Delelott egy relativ hirtelen dontessel csatlakoztam a via ferratas csapathoz. Ez volt az elso alkalom, hogy kiprobaltam. Egy kicsi felelem volt bennem, mert ugy ereztem, hogy nem vagyok elegge tajekoztatva a turaval kapcsolatban, de szerencsere teriszonyom nincsen, tehat legalabb azzal nem volt baj. Beulot es biztositast kaptam, es mint az indulasnal kiderult egy sisakot es esetleg kesztyut nem artott volna szereznem, de azt gondoltam (tevesen), hogy a "beulo es egyeb" fogalma ezt is takarja. Elsore nem is tudtunk semmit a ferratarol, hogy milyen nehezsegu, csak annyit, hogy a kezdesig sok szintet kell megmasznunk rovid tavolsag alatt.

Lenyeg a lenyeg, hogy az autotol a ferrataig kb 2,5 orat mentunk, rengeteg szinttel. Ezutan 2 es 1/4 orat masztam a ferratan. Osszegezve: 12tol este 3/4 5ig csak felfele mentunk, osszesen 1300 meter szintet
Odáig le kell menni?!

megmaszva. Az autotol, ami 900meteren volt kb, a 2200m-es hegy tetejere kuzdottuk fel magunkat, ido feleben egy fuggoleges sziklafalon.

Ja, es innen egy irto meredek oldalban kellett lejonni, leadni azt a ropke tobb, mint Kekes-tetonyi szintet, kb 3oraba telt. Azt hiszem, hogy a combfeszitoizmaimnak boven eleg volt ez a 8ora folyamatos munka. (kb 3napig izomlazam volt tole.)

Haat..nem egeszen igy kepzeltem el. Konnyebbnek es masnak. Gyakorlatilag sziklamaszas volt sodronykotellel (es karabineres biztositassal). Nehez volt, es utolag azt mondom, hogyha tudtam volna, hogy ilyen, akkor valoszinuleg nem megyek. Mert mint a vegen kiderult, hogy a konyvunkben szereplo 31 tura kozul (31es a legnehezebb) ez a 29-es. Oke, lehet, hogy nem mindenutt volt ilyen nehezsegu, hanem csak a nehezebb reszek, de megis azt gondolom, hogy a kezdok (4-5fo) ferrata-palyafutasat nem ezzel kellett volna inditani.Ahhoz kicsit eros volt. Valojaban orulok, hogy megcsinaltam, mert utana buszke voltam magamra! :) Azota is eszembe jut sokszor, és bar nem lesz ez a kirandulasi forma a kedvencem, de megerte kiprobalni!













A pici messzi csúcson voltunk!
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése